🔻سیستم قالب لارج پنل سازه گستر مدحت

این سیستم شبیه سیستم تونل فرم بوده با این تفاوت که در آن فقط دیوارها بتن ریزی میشود. در این سیستم تمامی دیوارهای داخلی و خارجی بطور همزمان در یک مرحله بتن ریزی شده و کل سازه حالت یکپارچه ای دارد و باعث میشود سازه تحمل تنش های بیشتری را در مقابل بارهای جانبی داشته و به عنوان یکی از سیستم های ساختمانی مطلوب محسوب میگردد. پس از اجرای دیوارهای یک طبقه، پیمانکار اجرای سقف را بنا به صلاح خود از روش های مدولار، سقف سبک و … انجام میدهد. در این سیستم قالب ها برای هر یک از دیوارهای ساختمانی به صورت یکپارچه ساخته میشوند. از آنجا که شرکت سازه گستر مدحت خود طراح و سازنده این سیستم است هیچ محدودیت خاصی در اجرای پلان های مختلف ساختمانی وجود ندارد. بدین ترتیب میتوان در احداث ساختمان های مسکونی، طرحهای معماری مختلفی را بسته به سلیقه مهندس معمار از نظر داخلی و خارجی به اجرا درآورد.

🔻سیستم قالب بندی دیوارها:

▪️مرحله اول: پس از اجرای مرحله فونداسیون و آرماتوربندی، قالبها مطابق پلان مربوطه در جای خود نصب میشود. یادآوری میشود قالبها به صورت یکپاچه ساخته شده و متعلقات آن که شامل براکت تنظیم کننده قالب، سکوی بتن ریزی، شوتینگ، میان بولت و … میباشند نصب میشوند.
▪️مرحله دوم: پس از اجرای مرحله اول، قالب ها باز شده و اجرای سقف با توجه به یکی از روش های فوق انجام میگردد.
▪️مرحله سوم: در این مرحله پس از آرماتور بندی، قالبها توسط تاور (جرثقیل) به طبقه دوم منتقل شده و سقف اجرا شده قبلی به عنوان نشیمنگاه براکت نگهدارنده قالب میباشد و براکت دیوار خارجی در قسمت سوراخهای بوجود آمده از محل بلتهای مرحله قبل مونتاژ شده و حکم نشیمنگاه براکت نگهدارنده قالب میباشند. این سیکل تا اجرای آخرین طبقه تکرار میشود.

🔶گروه مهندسان مشاور پارسا طراح، محاسب و مجری ساختمان های بتن آرمه و نماینده ی انحصاری شرکت سازه گستر مدحت در شرق کشور
تلفکس : ۰۵۱۳۷۶۱۷۸۵۷
تلفن همراه : ۰۹۱۵۵۱۰۹۷۶۸