وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که خیرین وارد ساخت خانه‌های اجاره‌ای شوند، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارند زمین رایگان برای ساخت این واحدها را تامین کنند

دولت آماده واگذاری زمین به خیرین مسکن ساز است

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به برخی اجحاف‌های صاحب خانه‌ها در افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی اجاره بها افزود: این موارد، مصادیق موردی بوده اند و آمار بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و اتحادیه‌های املاک شهرها، نشان دهنده رشد ۳۰ درصدی اجاره بها در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

وی با قدردانی از تلاش صدا و سیما و برخی اتحادیه‌های املاک شهرستان‌ها در راه اندازی پویش صاحبخانه خوب، ابراز امیدواری کرد مالکان نسبت به رعایت وضع مالی مستاجران بیشتر توجه داشته باشند و انصاف بیشتری به خرج دهند چرا که برخی موارد افزایش اجاره خانه ها، از هیچ منطق اقتصادی تبعیت نمی‌کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص طرح تامین مسکن کارکنان دولت نیز گفت: این طرح تقدیم رییس جمهور و در جلسات مختلف دولت هم بررسی شده و جلسات کارشناسی آن نیز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است و امیدواریم با نهایی شدن آن، ابلاغ شود.

وی افزود: ​این طرح، یک کار با دوام در بخش تامین مسکن جوانان در کشور خواهد بود که برای همه جوانان شاغل در دستگاه‌های دولتی و حتی بنگاه‌های اقتصادی کشور، این امیدواری را ایجاد می‌کند که با پیوستن به صندوق پس انداز مسکن، در زمان معینی صاحب خانه شوند.

اسلامی تصریح کرد: هم اکنون مقدمات اجرای این طرح در وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه است و به محض تصویب به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.