معاون ملی زمین و مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: هزار هکتار اراضی کشور برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی در حال آماده‌سازی است. علی نبیان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، درباره اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: بحث اقدام ملی یکی از دغدغه‌های جدی مسؤولان نظام است و به صورت ویژه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه طرح ساماندهی مسکن‌های مهر که در سراسر کشور وجود دارد یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در طرح اقدام ملی مسکن بوده است، گفت: تعیین تکلیف مسکن مهر به جز واحدهای که مشکل حقوقی دارند به صورت ویژه در برنامه کاری قرار دارد و تلاش ما این است که این واحدها در سال جاری تعیین تکیلف شوند. معاون ملی زمین و مسکن وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: ایجاد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید با همکاری شرکت‌ شهرهای جدید! ۱۰۰ هزار واحد از محل بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر توسط توسط بنیاد مسکن ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ساخت مسکن اقدام ملی برای واحدهای احداثی بنیاد مسکن و بازآفرینی شهری اگر زمین وجود نداشته باشد، سازمان ملی زمین و مسکن تلاش می‌کند که زمین‌های را که در عرصه دولتی دارد در اختیار این دو مجموعه قرار دهد. نبیان اضافه کرد: براساس ماده ۶ ساماندهی، ریاست جمهور به وزراء تاکید داشتند که مقدمات واگذاری اراضی دولتی به متولی‌گری سازمان زمین مسکن را فراهم کرده و اجرای طرح اقدام ملی مسکن در غالب ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را فراهم کنند. معاون ملی زمین و مسکن وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: آماده سازی هزار هکتار برای ساخت مسکن اقدام ملی در حال انجام است و تلاش ما این است که پس از آماده سازی اقدامات لازم را انجام دهیم. وی در ارتباط با بروکراسی سنگینی که برای دریافت مجوز ساخت مسکن در سطح شهرها وجود دارد، بیان کرد: این موضوع در حوزه وزارت کشور است و حتی وزیر کشور در جلسه‌ای که در مجلس شورای اسلامی بوده برنامه دارند که در طرح اقدام ملی این موضوع را رفع کنند.

به گزارش فارس، یکی از واحدهای مسکن مهر بلاتلکیف مانده در استان مازندران پروژه مسکن مهر میارکلا ساری است، با وجود قول‌های متعدد برای بهره‌برداری کامل این مجموعه همچنان ساکنان این واحدها با مشکل تامین زیرساخت مواجه هستند.از دیگر مشکلاتی که در حوزه مسکن استان مازندران مطرح شده مربوط به واحدهای مسکونی اجاکسر بابلسر است که در سامانه فارس من مطرح شده و موضوع از طریق مقامات استانی پیگیری شده است اما به نتایج قابل قبول که منجر به رفع مشکلات مردم شود انجام نشده است.