به گزارش ایسنا، ایمان طاهر امروز (شنبه) در نشست خبری بیست و دومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان، با بیان اینکه صنعت ساختمان مشمول منابع مالی، نیروی انسانی، ماشین‌آلات و مصالح ساختمانی است، اظهار کرد: متأسفانه در صنعت ساختمان عقب‌ماندگی داریم، در حالی که ساختمان‌ها باید به صورت صنعتی ساخته شود.

وی افزود: در حالی که در کشورهای توسعه‌یافته نسل ششم ساختمان‌سازی کنار گذاشته و وارد نسل هفتم ساخت‌وساز شده‌اند، اما در ایران همچنان در نسل سوم ساختمان‌سازی باقی‌مانده‌ایم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با تأکید بر اینکه ساختمان‌های صنعتی موجب بهینه‌سازی مصرف انرژی می‌شود، گفت: اتلاف مصالح ساختمانی و همچنین انرژی در ساختمان‌های سنتی بسیار زیاد است.

طاهر افزود: البته تولیدکنندگان در برهه‌ای از زمان در تولید مسکن مهر به دلیل تعداد بالا و به صرفه بودن آن به سمت صنعتی سازی ساختمان حرکت کردند، اما بعد از اتمام پروژه مسکن مهر این موضوع به فراموشی سپرده شد.

وی به طرح جامع اقدام ملی تولید مسکن اشاره کرد و گفت: طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود و امیدواریم در این طرح به سمت روش‌های نوین ساخت‌وساز و صنعتی سازی ساختمان حرکت کنیم.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: سهم استان اصفهان در طرح اقدام ملی تولید مسکن، ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی است که ۴۰ هزار واحد آن باید در شهرهای بهارستان، فولادشهر و مجلسی ساخته شود.

وی با تأکید بر اینکه طی چند سال آینده باید روش‌های سنتی ساخت‌وساز در کشور کنار گذاشته شود، گفت: تولید مصالح ساختمانی به روش صنعتی به این امر کمک می‌کند، اما باید سیستم و روش تولید مسکن نیز تغییر کند.

طاهر همچنین بر هوشمندسازی ساختمان‌ها در کشور تأکید کرد و افزود: برای هوشمندسازی ساختمان‌ها باید بستر مناسب آماده شود و سنتی سازی ساختمان کنار گذاشته و به سمت صنعتی‌سازی ساختمان‌ها حرکت کنیم.

www.ParsaCEG.com
Join → @parsaceg
.
.
.
.
@parsaceg
@parsaceg
@parsaceg
.
.
.
.
#عمران #ساختمان #سازه #بتن #بتن_آرمه #تکنولوژی_بتن #دال_بتنی #ساختمان_بتنی #معماری #مهندس #مهندسی_عمران ۱۱
#مصالح #صنعت_ساختمان #ساختمان_هوشمند #مسکن ۴
#cobiax #mashad 2
#engineering #engineer #civil #civilengineering #omran #building #construction #science #concrete #beton #sakhteman #memari #architecture 13