آسمانی مقدم با بیان اینکه برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در استان مشکل کمبود نیروی متخصص داریم، گفت: در حال حاضر در رابطه با نیروی کاری فنی و متخصص در استان با مشکل مواجه هستیم که می بایست از سایر استانها نیروی کاری وارد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اکبرآسمانی مقدم» عصر امروز (۲۵ شهریور) در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه امسال برای اولین بار در استان ۱۰ هزار واحد مسکونی طی بازه زمانی ۸ ماهه ساخته می شود، اظهار داشت: ساخت این تعداد مسکن در بازه زمانی کم در استان بی سابقه است، قبلا ۲۵۰۰ واحد آن هم ظرف سه سال ساخته شده است. وی با بیان اینکه برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان مشکل کمبود نیروی متخصص داریم، گفت: در حال حاضر در رابطه با نیروی کاری فنی و متخصص در استان با مشکل مواجه هستیم که می بایست از سایر استانها نیروی کاری وارد کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهارداشت: از طرفی می گویند ۱۴ درصد نرخ بیکاری در استان داریم و از طرفی نیز اکنون دنبال نیروی کار ساده هستیم که وجود ندارد.این صحبت‌های آسمانی مقدم در جلسه با واکنش برخی حضار و دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راهسازی استان مواجه شد، «مرتضی مقری» که معتقد است نیروی کار در استان به اندازه کافی وجود دارد، گفت: عمله و بنا داریم و هیچ نیازی به خارج استان نداریم اما این ها با مجموعه های ساختمانی کار می‌کنند و چنانچه از ما درخواستی مبتی بر تامین نیرو شود، آمادگی کامل برای تامین داریم.

وی افزود: در خصوص ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان تاکنون با انجمن شرکت های ساختمانی و راه سازی و تأسیساتی هیچ مشورتی نشده است. توافق‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی و محرومان بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد امام خمینی(ره) منعقد شده است که قرار است ۵ واحد از این طرح مذکور توسط بنیاد مسکن و ۵ هزار واحد دیگر توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شود.عملیات اجرایی ساخت این ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان روستایی استان در اواخر فروردین امسال آغاز شده و تاکنون ۳ هزار واحد برای دریافت تسهیلات، با بانک ها عقد قرار کرده اند و تسهیلات ۲ هزار و ۱۰۰ واحد دیگر نیز اخیرا به استان ابلاغ شد. این تسهیلات قرض الحسنه برای هر واحد مسکونی ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۵ ساله است.